نقد و بررسی از پیش نمایش بازی Splinter Cell : Black List

 هرچند، کشتن مخفیانه یا همان Stealth Gameplay همچنان از اهمیت بالایی برخوردار است (همانطور که در سری‌های قبل این بازی می‌دیدیم)، اما Ubisoft Toronto در جست و جوی اضافه کردن داستان‌ها و حتی بخشیدن چهرة جدیدی به این بازیست. به طوری که این سری از بازی‌های Splinter Cell را از سری‌های قبل خود متمایز می‌کند.در ادامه با ما همراه باشید.

 

splint3 بازگشت مرد عدالت | بررسی نمایش Splinter Cell : Blacklist در E3 2012

Blacklist (لیست سیاه):


همین تیتر، تا حدی به ما نشان می‌دهد که چرا این سری از بازی‌ها، Splinter Cell را در زمرة بازی‌هایی با کلاس جهانی قرار می‌دهد. سازندگان بازی، از واقعیت ایالت متحده الهام گرفته‌اند. این الهام مربوط به حضور نظامی آمریکا در دو سوم کشور‌های جهان است. این چه معنی برای کشور‌های دیگر دارد، به خصوص کشور‌هایی که از حضور نظامی آمریکا در اراضی خود ناراضی‌اند؟

در Splinter Cell: Blacklist چند کشور ناراضی از حضور نظامی آمریکا در خاکشان، معاهده‌ای را به تصویر می‌رسانند، که قصد دارند، نظامیان آمریکایی را از خاکشان دور کنند. به همین منظور، تصمیم می‌گیرند حملاتی‌ به نقاطی از آمریکا انجام دهند، که بیشتر از هرنقطة دیگر به این کشور ضربه می‌زند. لیستی از این نقاط، همان Blacklist یا لیست سیاه است.

Fourth Echelon یا درجة چهارم:


در جواب این تهدید غیر قابل پیشبینی، رئیس جمهور آمریکا باز هم به Sam Fisher احتیاج دارد. Sam Fisher به اندازة کافی بعد از سری Conviction خسته و ضربه خورده بود، اما رئیس جمهور باید او را قانع می‌کرد تا به او و کشورش کمک کند.

Third Echelon مرده. نیروی جدیدی که Sam Fisher در راس آن است همان Fourth Echelon است که دارای یک هواپیمای فوق پیشرفته‌اند که Sam می‌تواند از طریق آن خودش و نیروهایش را به نقاط مختلف جهان ببرد. رابط استراتژیک ماموریت‌ها یا همان SMI، داخل هواپیماست. SMI یک ابر کامپیوتر است که به مهمترین سازمان‌های آمریکا متصل است.

از طریق SMI، Sam می تواند از جریانات جهان پیرامون آگاه شود، ماموریت‌هایش را برگزیند و این رابطی‌است برای هرآنچیزی که در بازی انجام می‌دهید. ماموریت‌های Single Player، Cooperative و ماموریت‌های رقابتی از طریق این رابط امکان‌پذیر است و هرکدام از این ماموریت‌ها داستان را پیش می‌برد و از طریق SMI مبلغ‌هایی به Sam اهدا می‌شود که با استفاده از آن می‌تواند Fouth Echelon را پیشرفته تر کند.

spklint بازگشت مرد عدالت | بررسی نمایش Splinter Cell : Blacklist در E3 2012

Upgrades:


این بازی نگاه ویژه و متفاوتی به آپگرید‌ها داشته است. مهم نیست کدام مود از بازی‌را انجام می‌دهید، شما می‌توانید با استفاده از این پول‌ها به خرید اسلحه‌ها و پیشرفته تر کردن لباس مخصوص Sam بپردازید و بسیاری دیگر. این ایده در نظر دارد، هر بازیکن به شیوة خودش و آنطور که به سبک بازیش نزدیک تر است، به آپگرید تسلیحاتش بپردازد.

پویایی در Splinter Cell: Blacklist


Sam Fisher برای بار پنجم تمام آزادی ممکن را در اختیار دارد، تا به روش خودش ماموریت را به موفقیت برساند. در دمویی که ما دیدیم، Sam Fisher تغییراتی داشت. سریعتر حرکت می‌کرد و در جایی تعدادی از آدم‌بد ها را با شیوه‌ای خاص و بی‌رحمانه از پا درآورد. یکی از این تغییرات، قابلیت کشتن، در حین حرکت است. مثل Conviction سام فیشر می‌تواند در کاور، دشمنان را علامت گذاری کند، و بر خلاف Conviction این قابلیت را دارد که در حرکت‌ آن‌ها را از پا درآورد. سکانس‌های بعدی هیجان انگیزند. وقتی سام وارد یکی از اتاق‌ها می‌شود و درحالی که به جلو پیشروی می‌کند، دشمنان را یکی پس از دیگر از پا در‌می‌آورد و حتی با بعضی از آن‌ها از فاصله‌ای بسیار نزدیک درگیر می‌شود. Sam Fisher جدید، پر سرعت تر و خطرناک‌تر از قبل است.

splint2 بازگشت مرد عدالت | بررسی نمایش Splinter Cell : Blacklist در E3 2012

اجرا در Splinter Cell: Blacklist


در این سری از بازیها، Ubisoft سعی کرده به روایت داستان بپردازد و همین امر نوید صحنه‌های انیمیشنی فوق‌العاده و صداگذاری پیشرفته را می‌دهد. صحنه‌های سینمایی بازی، پر احساس‌اند و جزئیات جذابی را پوشش می‌دهند. به ویژه تقابل شخصیت‌های جدید پشت‌سر Sam و Grim بار سنگینی را به دوش می‌کشد.

لحظات Fourth Echelon:


مثل بازی Assassin’s Creed: Brotherhood شما قادر خواهید بود، از Fourth Echelon کمک بخواهید. در صحنه‌ای که ما شاهد آن بودیم، Sam با تعداد زیادی از دشمن‌ها و یک کامیون که یک MachinGun‌ را یدک می‌کشید برخورد کرده بود. در حالی که Sam اختیار این را داشت که خودش به تنهایی به مقابله با آنها بپردازد، اما در این دمو، ترجیح داده شد تا ویژگی جدید دیگر این بازی به رخ  شاهدان کشیده شود. در این صحنه، Sam از Fourth Echelon‌کمک خواست تا با یک حملة هوایی، دمار از روزگار دشمنان در‌آورد. در صحنه‌های دیگر، Sam  می‌تواند در انجام کار های مخفیانة خود نیز از Fourth Echelon کمک بگیرد. مانند صحنه‌ای که با کمک خواستن از Fourth Echelon تمام چراغ‌های یک ساختمان را خاموش می‌شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: جمعه 18 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط a.roonama

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 33
بازدید کل : 17621
تعداد مطالب : 23
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

كد ماوس